Nem lesz gyors a munkanélküli segély igénylése

Infostart
2020. március 24. 09:03
A személyes ügyfélfogadás korlátozása miatt elektronikusan vagy postán kérik az elbíráláshoz szükséges dokumentumokat. Bajban lesz, akinek nincs ügyfélkapuja, mert lassabb lesz e nélkül az ügyintézés.

A koronavírus-járvány miatt sokan máris elvesztették az állásukat. Nekik azonban a közigazgatásban járványvédelmi okokból bevezetett személyes ügyfélfogadással kapcsolatos korlátozások miatt a megszokottól eltérő ügymenetre kell számítaniuk, ha munkanélküli ellátást igényelnének.

A koronavírus-sajtóközpont a Blikk érdeklődésére közölte, hogy továbbra is a lakhely szerint illetékes foglalkoztatási osztályon kell intézni az álláskeresőként való nyilvántartásba vételt.

Mivel azonban itt is "megtörtént a koronavírus-veszélyhez kapcsolódó intézkedésekre történő átállás, így mind az álláskeresők, mind a munkáltatók esetében

elsősorban az elektronikus, ügyfélkapun történő ügyintézést javasoljuk, az álláskeresők nyilvántartásba vétele, az időpontfoglalás ezeken a lehetőségeken keresztül történik."

- közölték.

Abban az esetben, ha az ügyfél nem rendelkezik az elektronikus kapcsolattartás lehetőségével, úgy egy igazolást kap a megjelenéséről és egy későbbi időpontban folytatják le az eljárást.

"Az eljárások lefolytatásához szükséges dokumentumok megküldésére elektronikus úton, ügyfélkapun vagy postai úton van lehetőség. Ez elsősorban azok számára jelent majd nehézséget, esetenként extra kiadást - a dokumentumok fénymásolásának, szkennelésének költsége miatt -, akik nem rendelkeznek otthon számítógéppel, elektronikus ügyintézéshez szükséges ügyfélkapuval, és egyébként is járatlanok az elektronikus ügyintézésben.

Az ügyfelek visszahívása a törvényi szabályozásban foglaltak alapján legalább 3 hónapra történik, elkerülve ezzel a személyes megjelenéseket, csökkentve a vírus terjedését."

- írta sajtóközpont.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!