Az elmúlt három évtizedre jellemző szélsőséges időjárást a Balaton is megszenvedte, a kétezres évek elején drámaian alacsony volt a tó vízszintje, öt éve viszont a magas vízszint okozott gondot és károkat a parti infrastruktúrában. Rugalmassá kell tenni a levezetőrendszert, ehhez szükséges átépíteni a Sió-zsilipet – írja a Magyar Nemzet.
A 2022 végéig zajló korszerűsítéssel átépítik a tó vízleeresztő- és a Bahart-hajózsilipjét, Balatonkilitinél pedig megtörténik a mederduzzasztás. A Siófok központjában álló víziműtárgy-monstrum egy turisztikai szempontból is figyelemre méltó, bejárható nyitott térben kap majd helyet, ahol a tervek szerint átvezet felette egy szép ívű híd, ezzel együtt pedig a zsilip mellett húzódó Krúdy sétány is megújul.
A vízi- és kerékpáros-turizmus fejlesztését célzó, 2017 tavaszán kezdett Sió-projektben a legfontosabbnak azt tartják, hogy a csatorna töltései alkalmassá váljanak a sportolásra, és a mobil stégeket a vízre telepítsék. Emellett az első ütemben Ozora és Szekszárd között hat komplett pihenőhelyet alakítanak ki. A projekt második szakaszában a már meglévő somogyival kötnék össze a töltésen futó tolnai kerékpárutat.
A vízleeresztő rendszer korszerűsítésével hosszabb lesz – a tervek szerint a Duna torkolatát is eléri – majd a Sió vízi sportútja, és beindulhat a Balaton és a Fekete-tenger között a sportolásra, személyszállításra alkalmas, kis méretű hajók forgalma.