A kormány és a Budapest Airport kizárólag a repülőtér fejlesztéséről tárgyal - jelentette ki Rolf Schnitzler, a reptérüzemeltető új vezérigazgatója a Világgazdaságnak adott interjúban. Május óta közös munkacsoportban dolgoznak a repülőtér rövid és hosszú távú fejlesztésén és az új infrastruktúra tervezésén.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret két komoly nehézség érte az elmúlt években: 2008-ban a gazdasági válság, 2012-ben pedig a Malév csődje. Mostantól azonban új korszak kezdődik új fókusszal és új célokkal: a szolgáltatás minőségének emelésével és az utasélmény javításával. A vezérigazgató szerint a fejlesztésekre azért is szükség van, mert a légikikötő a mostani terminálokkal a csúcsidőszakokban elérte a kapacitása határait. A robbanásszerű utasszám-növekedés miatt legkésőbb 2025-ig el kell készülnie az új utasforgalmi épületnek, amellyel a mostaninál sokkal nagyobb forgalmat is nagyon magas színvonalon ki tudnak majd kiszolgálni.
A cég az elmúlt években 136 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre, és a tervezett fejlesztések összege a következő öt évben meghaladhatja a 200 milliárd forintot. A jelenlegi helyzetre is keresik a megoldásokat, a gyorsabb kiszolgálás érdekében két új biztonsági folyosót nyitottak, új check-in pultokat építettek, és bevezették az önkiszolgáló poggyászfeladást.
Az utasok földi kiszolgálását a légitársaságok által választott magáncégek végzik, az ő gyengébb minőségű munkájukra nincs ráhatása a Budapest Airportnak, ezért Rolf Schnitzler szerint szabályozási oldalról kellene megoldani a problémákat, mert az utaspanaszok a reptér hírnevét rontják.