Nyitókép: MTI/Manek Attila

Sikertelen lett a Flórián téri felüljáró felújítására kiírt pályázat

Infostart
2019. július 4. 12:10
Egyelőre eredménytelen a pályáztatás. Tavaly decemberben írták ki a tendert Budapest III. kerületében, az Árpád hídnál található felüljáró felújításra. A munkát idén tavasszal kellett volna elkezdeni, de nem történt semmi.

Eredetileg azt tervezte a főváros, hogy idén tavasszal elindulnak a III. kerületi Flórián téri felüljáró felújítási munkálatai.

A BKK a Portfolio kérdésére közölte: a Flórián téri közúti felüljárónak a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a BKK beruházásában történő felújítására 2018. december 18-án jelent meg a közbeszerzési felhívás.

Az ajánlattételi határidőig egy ajánlat érkezett, amelynek értéke jelentősen meghaladta a rendelkezésre álló fedezetet, ezért az eljárás eredménytelen lett.

A BKK jelenleg vizsgálja, hogy milyen, esetleg módosított közbeszerzési feltételekkel és műszaki tartalommal indítható a leghamarabb újra közbeszerzési eljárás, hogy a kivitelezés a jövő évben elkezdődhessen.

Egyelőre nem tudják megmondani, hogy mikor kezdődhetnek a felújítási munkák.

Ezért szükséges a felújítás:

Az ajánlattételi felhívásról szóló BKK-tudósítás szerint a "felújítás során a felüljárók új szigetelést és pályaszerkezetet kapnak, a vasbeton szegélyre pedig új biztonsági korlát kerül. A közbenső támaszoknál lévő dilatációs szerkezeteket megszüntetik. A hídfőknél új térdfalat és kiegyenlítő lemezt építenek, valamint új dilatációs szerkezeteket és sarukat építenek be, a víznyelők megtisztításával egyidejűleg. A támfalak és a hídfő beton felületeinek lokális hibáit javítják, a kőfelületeket megtisztítják, és ahol szükséges pótolják. Továbbá sor kerül a fejgerendák, a főtartók és a pillér oszlopok lokális hibáinak javítására is."

Csúf, de hasznos...

A Flórián téri felüljárót az 1980-as években a felerősödő forgalom miatt építették, hogy meggyorsítsa az áthaladó forgalmat. A 2×2 sávos felüljárónak a tér tehermentesítése volt a feladata, amivel párhuzamosan az Árpád-hídhoz kötötte az észak-dél irányú közlekedést is - írja az Óbuda.hu.

Habár a felüljáró kettévágja a teret és belecsúfít a lakások panorámájába, az így kialakult két közlekedési tengely – észak-dél, kelet-nyugat – összekapcsolása adja ma is a tér elsődleges városi szerepét, amely tömegközlekedési csomópont lett.

Szintén ebben az időszakban épült ki az aluljárórendszer is, mellyel így három szintes közlekedési csomópont létesült a tér közepén.

Forrás: Urbanista