Nyitókép: Pixabay

Erre nem sajnálják a milliárdokat a magyarok

Infostart
2019. április 24. 06:26
Csaknem három és fél milliárd forintot költünk el május és augusztus között a grillszezon termékeire, a grillkolbászra, -sajtra és -fűszerre - írja a Világgazdaság.

A lap a Nielsen piackutató adatai alapján ír arról, hogy tavaly május és augusztus között 2,4 milliárd forint értékben 1200 tonna grillkolbász fogyott a boltokban, ez értékben 18, mennyiségben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi grillszezon eladási adatait.

Az értékesítés 92 százaléka a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódott. Ebből 55 százalék jutott a 400 és 2500 négyzetméter közötti áruházakra, 37 százalék a 2500 négyzetméter felettiekre.

Kiemelten népszerű a grillsajt is a 2018. május–augusztusi időszakban: 755 millió forint értékben, 250 tonnányi talált belőle gazdára, ez értékben 20, mennyiségben 9 százalékos növekedés. A grillsajtot elsősorban szupermarketben vagy diszkontban szerzik be a fogyasztók, a 400 és 2500 négyzetméter közötti boltméretben zajlott a kategória forgalmának 90 százaléka.