Dinamikusan, 7,7 százalékkal bővült 2018-ban a reklámtorta. A magyar médiavállalkozások felületein elhelyezett reklám összesen 260 milliárd forintos bevételt jelentett a területnek – ismertette a múlt év adatait a Magyar Reklám Szövetség elnöke. Gulyás János az Evolution elnevezésű fővárosi tanácskozáson arról beszélt, hogy mérséklődött a reklámbevételek növekedésének üteme, hiszen
2016-ban és 2017-ben is meghaladta a 11 százalékot.
A visszaesés a szervezet vezetője szerint elsősorban az állami reklámkiadások stagnálása miatt következett be a növekvő reklámkiadásokon belül.
A szövetség vezetője után Hivatal Péter a reklámszövetség ügyvezetőségének tagja szólalt fel. Beszámolt róla, hogy az internetes terület bevételei 14 százalákkal, míg a köz- és külterületen elhelyezett outdoor felületek árbevétele 16 százalékkal nőtt. A tévés költések 1 százalékkal nőttek, míg a nyomtatott sajtó árbevétele 40 milliárd forint volt, ami 3,5 százalékos növekmény. Duplázni tudta bevételeit a rádiós piac, és a reklámszövetség elnöke szerint a mozi a maga majdnem 3 milliárdos bevételével is erősödött, és egyre több hirdető figyelmét vonja magára a filmszínház.
Szelei Szilárd a reklámszövetség elnökségi tagja arról beszélt a konferencián, hogy alapvetően a plakáttörvény és egyéb jogszabályi változás okozta a terület kiugró bevételnövekedését.
A rádiós szegmens teljesítményéről Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke elmondta: 2018-ban naponta 6 millióan hallgatnak rádiót és a hallgatók szerint nem változtak a rádió értékei.
Ez a terület tavaly közel duplázni dudta eredményét,
ami azt jelenti, hogy csaknem 10 százalékos bővüléssel a rádiós piac megközelítette a 11 milliárd forintos árbevételt.
Az eredmények közlésekor a reklámszövetség elnöke külön megjegyezte, volna tere a reklámbevételek bővülésének.
Hozzátette: nagyjából 6 forintot ad hozzá minden reklámra fordított költség a gazdasághoz.