Nyitókép: Pixabay.com

Jön a csokicunami, de ki tudja, meddig tart

Infostart
2018. november 15. 16:00
Egy meglepő adat is kiderült a magyarok cukorfogyasztásáról a Magyar Édességgyártók Szövetségének ünnepi édességfogyasztással és -divattal kapcsolatos nyilatkozatából.

Nő a gyártók forgalma; a vásárlók ráadásul egyre inkább a minőséget keresik. A szektorra mégis leselkednek veszélyek: a népegészségügyi termékadó emelése és a munkaerőhiány.

Folyamatosan bővül a hazai édességgyártók forgalma, a múlt évi nettó bevételük 207 milliárd forint volt - mint a Világgazdaság friss cikke emlékeztet, a 2013-as adat 177 milliárdos volt. A trend várhatóan folytatódik már csak azért is, mert egy friss kutatás szerint egymillióhoz közelít a nassolásfüggő magyarok száma.

Az átalakuló piacon a fogyasztók egyre inkább a minőségi termékeket keresik.

A legjobban a magas kakaótartalmú csokoládék és az olyan, még újdonságnak számító édességek iránt nőtt az érdeklődés, mint a fehérjével dúsított szeletek és a „mentes” termékek.

E tendencia fennmarad a következő években is a 24 édességgyártót tömörítő Magyar Édességgyártók Szövetség titkára, Intődy Gábor szerint.

Jelen trendek alapján a puha és a gumicukor népszerűsége nő, ugyanígy a kézműves desszerteké, de a kemény cukorkáké nem.

A szektor számára nagy érvágás volt a népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetése, ami minden pénzügyi mutatóban erős visszaesést okozott, de lassan kilábal az iparág Intődy Gábor szerint. Ez az adónem jövőre viszont átlagosan 20 százalékkal nő, így megszűnik a lehetőség, hogy a cégek az adójuk egy részéből egészségfejlesztő programokat szervezzenek. Intödy egyébként nem érti a termékadó jelentőségét,

a magyar lakosság ugyanis jóval kevesebb cukrot fogyaszt az európai átlagnál.