Nyitókép: Pexels

Köhög a kézműves söröktől a világ legnagyobb sörgyártója

Infostart
2018. október 19. 15:36
Dollármilliárdokat fektetnek a világ legnagyobb sörgyárai egymás felvásárlásába, illetve a reklámba, miközben a kézműves sörök surranópályán mennek előre.

Hosszú távon bajba kerülhetnek a világ nagy sörgyártói az amerikai piacon. Noha 2015-ben legnagyobb riválisa, a SABMiller bekebelezésével nagyra törő terveket szőtt az AB Inbev gyár, lehet, hogy befektetése csak lassabban, és nem az észak-amerikai piacokon fog megtérülni (és természetesen nem is a gazdasági nehézségekkel küzdő Dél-Amerikában).

Feszültek a befektetők

A SABMiller gigász két évvel ezelőtti felvárárlásával ugyan fontos riválist szerzett meg a világ legnagyobb sörgyára, az AB Inbev, ám ezzel a már előtte is 100 milliárd dolláros nettó adóssága 108 milliárd dollárra ugrott. Bár idén kissé lefaraghatják, a cég továbbra sincs könnyű pénzügyi helyzetben. Nettó adóssága ugyanis az Ebidta háromszorosa, amitől meglehetősen feszültek a befektetők (főként hogy a cég azt ígérte, az adósság mértékét az Ebidta kétszeresére csökkenti) - írta a Bloomberg.

A Moody's hitelminősítő az AB InBev A3-as minősítését már felülvizsgálat alá vette egy esetleges leminősítés miatt.

Nehezítik az AB Inbev helyzetét a latin-amerikai piac rossz gazdasági körülményei és ingatag valutái, valamint megérzi a söróriás az utóbbi évek amerikai kézművessör-forradalmát is.

A Bloombergen megjelent elemzés szerint Észak-Amerikában, ahonnan a bevételek 28 százaléka érkezik,

a fiatal fogyasztók egyre inkább a helyi márkák, vagyis a kézműves sörök felé fordulnak. Ez komoly fejtörést okozhat a nagyok marketingguruinak, akik tanácsára évi 8 milliárd dollárt költenek reklámra.

A sörgyár idén ráadásul éppen ennyi osztalékot tervezett kifizetni, és éppen ennyi bevétellel is számolt 2018-ra.

A kézműves sörök piaci részesedése az Egyesült Államokban már a fúzió idején is körülbelül 14 százalékos volt, azóta pedig csak tovább nőtt.