A Whitbread 1995-ben vásárolta meg a Costa kávézó láncot 19 millió fontért. A Costa akkoriban 39 üzlettel rendelkezett, mostanra viszont már közel négyezer kávézóra bővült a hálózata az Egyesült Királyságban és Európában.
A Whitbread az kávézó üzletág értékesítésből befolyt összeget részben adósságai rendezésére, emellett pedig egyebek között Premier Inn szállodai üzletágának fejlesztésére kívánja fordítani az Egyesült Királyságban és Németországban. Alison Brittain vezérigazgató bejelentette egyúttal, hogy a részvényeseknek is juttatnak osztalékot a befolyt összegből.
"A Coca-Cola az ital üzletágban csak a meleg italoknál nem rendelkezett globális márkával" - mutatott rá James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója, megjegyezve, hogy "a Costa egy jól bevezetett márkával teszi lehetővé számunkra a belépést erre a piacra".
A tranzakciót várhatóan 2019 első felében zárják le.