Nyitókép: Pixabay

Fuvarozók, figyelem: új szolgáltatással elkerülhető a bírság!

Infostart / InfoRádió - Czwick Dávid
2018. augusztus 28. 19:23
Új kényelmi szolgáltatást vezetett be a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., így a fuvarozók már SMS-ben is értesülnek az úthasználatot érintő legfontosabb információkról. A kényelmi szolgáltatással tovább javulhat a jogkövető magatartást tanúsító fuvarozók aránya.

A NÚSZ Zrt. közleményében felidézte: a teherjárművekre vonatkozó e-útdíjrendszer indulása óta több olyan szolgáltatást vezettek be, amelyek segítséget nyújtanak a teherjárművek vezetőinek, hogy útdíjfizetési kötelezettségüknek minél könnyebben és pontosabban tudjanak eleget tenni.

Ide tartozik

a bírságriasztás, amelynek aktiválásával a NÚSZ figyelmezteti az érintettet, hogy még nem váltott jogosultságot az általa használt útra.

Bizonyos lépésekkel a nagyobb összegű bírság kiszabása ilyenkor még elkerülhető.

Az alacsony egyenlegről szóló értesítés arról tájékoztatja az úthasználót, hogy lemerülőben van az útdíj rendezéséhez szükséges számlakerete.

Az értesítés korábban e-mailben történt meg, most sms-ben kap a fuvarozó értesítést. Az email szolgáltatás ingyenes, de az sms már mindenkinek pénzbe kerül, mivel egy kényelmi szolgáltatás.

A jármű vezetője ma már akár fedélzeti egységének meghibásodásáról, vagy rendellenes működéséről is információt kaphat,

így lehetősége van arra, hogy még időben orvosolja a problémát, és elkerülje az akár százezer forint nagyságrendű bírságot.

Az újításnak köszönhetően az ilyen fontos értesítések a NÚSZ egyre több bevallási közreműködő partnerénél már közvetlenül a jármű vezetőjének mobiltelefonjára érkeznek. Ennek előfeltétele, hogy a HU-GO online felületén telefonszámot állítsanak be járműveikhez a felhasználók.

A közlemény idézi Bartal Tamást, a NÚSZ vezérigazgatóját, aki közölte, hogy a magyar e-útdíjrendszeren belüli fejlesztéssel újabb pontját teljesítették annak a listának, amelyet korábban a fuvarozói érdekképviseletek állítottak össze. Ezeket az észrevételeket a jövőben is figyelembe veszik kényelmi szolgáltatásaik megvalósításakor.

A NÚSZ közleményében hangsúlyozta:

nem a szankcionálást, hanem a jogkövető magatartásra ösztönzést és a bírság elkerüléséhez való segítségnyújtást tartja feladatának, ügyfélbarát szolgáltatásait is ennek jegyében bővíti.

Az új fejlesztésre épülő szolgáltatás működéséről és igénybevételének feltételeiről a fuvarozók a bevallási közreműködőknél érdeklődhetnek.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
NÚSZ: új szolgáltatással elkerülhető a bírság
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást