A Cambridge Analytica politikai elemző és tanácsadó céghez fűződő adatkezelési botrány is szerepet játszhatott abban, hogy a Facebook használóinak száma az elemzők által vártnál kevésbé nőtt.
A világ legnagyobb közösségi hálózatát működtető, kaliforniai székhelyű vállalat azt közölte, hogy az aktív felhasználók száma a június végéig tartó időszakban
havi 2,23 milliárd volt, ami ugyan 11 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest, de elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 2,25 milliárdtól.
A Facebook használóinak száma havi és napi szinten stagnált az Egyesült Államokban és Észak-Amerika többi részén, miközben szerényen csökkent Európában. Az előző időszakhoz képest 377 millióról 376 millióra olvadt az aktív felhasználók száma, a napi bejelentkezések pedig 282 millióról 279-re csökkentek. A felhasználók ugyanis a Facebook helyett egyre inkább a Messengert, az Instagramot és a WhatsAppot használják, ezekkel viszont nem keres annyi pénzt a cég, mint magával a Facebookkal.
Emellett valószínűleg az nem tetszett a befektetőknek, hogy a menedzsment egyértelművé tette: alacsonyabb lesz a bevételnövekedés és a profitabilitás a következő időszakban.
Új irány, új tervek
A Facebook arra figyelmeztetett, hogy
a következő néhány negyedévben lassul a bevétel növekedése részben annak hatására, hogy több új, egyelőre kevésbé nyereséges terméket vezet be a piacra.
A cég viszont éppen a napokban rukkolt elő új londoni székháza látványterveivel, mely kétszer akkora (57 ezer négyzetméteres) lesz, mint a jelenlegi. A székház London egyre felkapottabb környékén, a King’s Cross-on épül, ahol a Google is most építkezik. A székházban színház, 1700 négyzetméteren pedig boltok lesznek, a Facebook 2021-ben költözik be - írta a Dezeen-re hivatkozva a hvg.hu.