A jövőben helyben könyveli majd reklámbevételeit a Facebook, adta hírül a vállalat. A cég így sok országban saját kirendeltségeket hozhat létre és fizethet be adót az államkasszákba – magyarázta Szabó Dániel, a Napi.hu szerkesztője. Szerinte a lépés az eddig be nem fizetett adók kérdését nem rendezi, ettől a problémától a társaság továbbra sem szabadul.
„Mindenképpen előremenekülésről van szó a Facebook esetében, ugyanis nagyon sok tagállam – köztük Magyarország is – már kikelt az ellen, hogy nem fizetnek adót az itt keletkezet bevételük után” – mondta Szabó Dániel. Hozzátette, továbbra is kérdés, hogy a jövőben indulnak-e perek a cég ellen. A Facebook valószínűleg külön-külön akar megegyezni a tagállamokkal, az országok pedig egyértelműen érdekeltek abban, hogy a 10-15 év alatt be nem fizetett adót valamilyen formában kikényszerítsék a cégóriásból.
Magyar vonatkozásban a Facebook hozzávetőlegesen 100 milliárd forintnyi adót nem fizetett be az államkasszába,
ez az összeg természetesen országonként jelentősen változhat. A Napi.hu szerkesztője szerint csak a Facebook és Google hirdetései által 30-35 milliárd forintnyi összegekről lehet beszélni, ami hozzávetőlegesen a teljes magyar reklámpiac bevételének a fele.