A 14 százalékos emelést az átlagos szállítási távolságra, 9 kilométerre vetített tarifák szerint kérik megállapítani, de alapesetben legalább 10 százalékos emelésre lenne szükség – mondta el az mfor.hu-nak Zsabka Zsolt, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) ipari tagozatának elnökségi tagja. A legutóbb négy éve volt tarifaemelés, ha ezt összevetjük a budapesti vállalkozásoknál mérhető fajlagos béremelésekkel az azóta eltelt időszakban, akkor az kapjuk, hogy a 2013-as tarifaemelés a béremelések felét sem érte el.
Zsabka Zsolt szerint hiába olcsóbb ma jóval az üzemanyag, mint 2013-ban, a benzinár a taxiszolgáltatási költség szerkezetében a 10 százalékot sem éri el.
Szerinte a budapesti taxis szolgáltatás színvonala az európai élvonalba tartozik, miközben a díjak az európai középnek felelnek meg. A budapesti taxis társaságok mindegyike rendelkezik innovatív applikációval, amely megkönnyíti és felgyorsítja a szolgáltatás igénybevételét.
A piaci zavarra utal szerinte, hogy havonta csúcsidőben mintegy 100-150 ezer megrendelést nem tudnak felvenni a budapesti taxisok. Növelni kell tehát a személyfuvarozók számát, s egy magasabb tarifa vonzóbbá teheti ezt a szakmát.