Hogyan spórolhatunk egy vitán?

Infostart
2017. november 11. 18:03
November elejéig több mint 6 millió forintot takarított meg az online vitarendezés a magyar fogyasztóknak. Kóródy Dávid, a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője mondta el a részleteket.

Leggyakrabban a légi személyszállítás, illetve a tartós fogyasztási cikkek, például e-könyvek, laptopok, háztartási készülékek vásárlása után vették igénybe, panasz esetén ezt a lehetőséget a fogyasztók- derül ki az összesítésből.

Kóródy Dávid elmondta, hogy a vita rendezésére létrehozott online felület alig két éve működik, de Európa szerte eddig

csaknem 50 ezer fogyasztó nyújtott be ezen keresztül panaszt valamilyen webáruházzal szemben.

Felhívta a figyelmet arra, hogy az eljárás elektronikusan folyik a 3 szereplő, vagyis a fogyasztó, az áruház és a békéltető testület között.

Tudnak chateleni, dokumentumokat küldeni egymásnak.

A Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője kiemelte, hogy a fogyasztó csak az online vásárlásból felmerült viták rendezésére tudja igénybe venni az oldalt.Magyarországon az eljárás nyelve a magyar, de van fordítási lehetőség az oldalon.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
jogérvényesítés az online vásárlásnál
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást