Nincs változtatási szándék a zöld rendszámok kiadásánál a közlekedési ügyekben illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban - tudta meg a Vezess.hu. A tárca válasza szerint az uniós szabályozással összhangban van a magyar, és az EU-ban sem terveznek a közeljövőben változást.
A kérdés azért vetődött fel, mert elvileg környezetkímélő gépkocsiknak engedik meg a számos kedvezménnyel járó zöld rendszám használatát, de a villanyautók mellett például olyan plug-in hibrideknek is megkaphatják, amelyek jellemzően nagy teljesítményű benzinmotorral hajtott méretes autók, és kimondottan terhelik a környezetet, miközben a jellemzően 15-25 millió forint közötti alapárról induló járművek tehetős gazdáinak számos kedvezmény jár a zöld rendszám mellé: ingyenes parkolás, vagyonszerzési illetékmentesség, regisztrációs-, gépjármű- vagy cégautóadó-kedvezmény.
Az adókedvezmények megváltoztatása a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hatásköre, az év elején még a tervezett változtatások tárcaközi egyeztetésen voltak, de azóta nincs hír róluk.
A portál a kormányzat másik nagy adósságára is rákérdezett rendszámügyben: a körülbelül 600 ezer robogó azonosítójának bevezetési lehetőségét jelenleg is vizsgálja a fejlesztési tárca, de döntés még nem született.
A rendszám nélkül közlekedő segédmotorok műszaki állapota most ellenőrizhetetlen, rengeteg szabálysértést meg lehet úszni velük, az azonosíthatatlan, lopott kismotorok legalizálása sem túl nehéz feladat. Csakhogy a rendszámosítással járó kötelezettségek pénzbe kerülnek, és a minisztérium válasza szerint "bármiféle intézkedés feltétel- és követelményrendszere azonban kizárólag a magyar állampolgárok teherbíró képességét figyelembe véve alakítható ki".