Green Holidays: már most négyszer nagyobb a kárigény, mint a biztosíték

Infostart
2017. július 6. 08:53
Eddig kétmilliárd forintos kárigény érkezett a Green Holidays pórul járt utasaitól – tudta meg a Magyar Nemzet.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége úgy tudja, az Uniqa Biztosítónál 500 millió forintos vagyoni biztosítéka van az utazási irodának, de már most látszik, hogy ez nem elég az antalyai nyaralás során bajba jutott utasok teljes körű kártalanításához.

A Green Holidays utasai közül egyetlen vendégnek sem kell fizetnie múlt vasárnaptól a szállásért, mindenki visszakapja a pénzét és biztonságban hazatérhet – írta tegnap a Turizmusonline.hu. Az utazási iroda törökországi partnere, az Akdem Travel vezetője a magyar nagykövetséggel egyeztetve jelezte, a biztosítás fedezi az utasok szállásköltségeit.

A cégvezető felidézte, múlt hét csütörtökön jutott tudomásukra, hogy a Green Holidays nem tudja időben kifizetni két repülőgépnyi utasa után az Akdem Travelnek a nyaralás teljes összegét. Ekkor a magyar iroda még azt ígérte, hogy a következő nap rendezik a hátralékot. Így a szombaton érkezett utasokat még fogadták, de a vasárnapiakat már visszaküldték a repülőtérre.

A török iroda ekkor értesítette a hatóságokat, a szállodaszövetséget, a minisztériumot és a nagykövetséget is, a szállodákat megkérték, hogy a vendégek kapjanak ellátást, ám a számlát, amíg nem érkezik pénz vagy a biztosítás nem lép életbe (ez történt meg vasárnap), nekik kell kifizetniük.

Kedden délután megérkezett a Green Holidays csődje miatt Törökországban rekedt utasok első csoportja Magyarországra, szerdán pedig az összes Törökországban ragadt utas hazaérkezett Budapestre, illetve Debrecenbe, összesen 569-en. A kárügyintézés már a repülőtéri csomagkiadásnál megkezdődött.

A Green Holidays Kft. korábban azt állította, nem felelősek a törökországi eseményekért, a partnercég a hibás. Ugyanis bár a török partneriroda visszaigazolta a hétvégén érkező utasokat, a megrendelt szolgáltatásokat nem biztosította. 

A Hír TV megtudta, hogy tulajdonosi átfedés volt a csődöt jelentő utazási iroda és a törökországi vízumközpontot működtető társaság között.

Az Orange Technology 2015 júliusában nyerte el a török vízumközpont üzemeltetési jogát – ebben a cégben volt érdekelt a Green Holidays jelenlegi tulajdonosának házastársa - közölte a külügyminisztérium, amely felbontotta a szerződést a céggel.