Elérte határait, megtelt a Facebook

InfoRádió
2017. május 9. 12:21
A Facebook egyébként remek első negyedéves eredményei közlése után igyekezett hűteni a befektetők túlzott várakozásait: közölte, nem fér el több reklám anélkül, hogy ne űzné el a felhasználókat.

A Facebook az elmúlt években elképesztő bővülést ért el mind felhasználószámban, mind az árbevétel és a nyereség növekedésében: 

1,94 milliárd, legalább havonta a felületre belépő felhasználó van,

és miután ez egy év alatt 17 százalékos növekedés, egy negyedévvel korábban pedig csak 1,86 milliárd volt a szám, a folyamat még nem fejeződött be, vagyis vélhetően jóval túl fogja lépni a 2 milliárdot. Jóllehet vannak, akik több felhasználói néven is belépnek, ennek száma azonban elenyésző a 2 milliárdhoz képest - írja a privatbankar.hu.

Kezdetben, mikor a cég a tőzsdére ment, még az volt a gond, hogyan lehetne  a sok felhasználóból bevételt termelni. Azóta a hirdetők elárasztották az oldalt, és a reklámok hatékonyságát az úgynevezett targetálással növelték meg, melynek során igyekeznek a felhasználók felé az őket vélhetően érdeklő árukat és szolgáltatásokat terelni.

A reklámhelyek azonban végesek, és

most elérték azt a határt, amely fölött már annyira zavaró lenne a reklámozás,

hogy a felhasználók esetleg emiatt menekülnének az oldalról, vagy kevesebb időt töltenének rajta. A messze legtöbbet érő Amerikában és Kanadában, ahol éves szinten 17 dollár jön be felhasználónként, a népesség kétharmada havi, a fele napi szintű felhasználó, Európában pedig, ahol jóval alacsonyabb a bevétel, de még mindig jelentős, 350 millió felhasználó van, ami megint csak teljes telítettség.

A felhasználószám növekedés legnagyobb része Ázsiában volt: 43 millió, de itt nagyon alacsony az egy főre jutó bevétel, ami nyilván fog nőni, de igen lassan. A cég teljes árbevétele 8 milliárd dollár volt, ebből a nettó nyereség 3 milliárd. A következő 1-2 negyedévben valószínűleg még jelentős lesz a növekedés, de aztán lelassul a folyamat, nyilván nem véletlenül figyelmeztet a cégvezetés.