Rosszabbul járhatnának az internetfelhasználók

Infostart
2017. március 10. 18:17
Két szolgáltatót marasztalt el a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság netsemlegességi döntése. A hatóság bírságot nem szabott ki. A Telenor Magyarország vezérigazgatói tanácsadója szerint sem a piac, sem az előfizetők nem jártak rosszul azzal, hogy a cég pozitív diszkriminációt alkalmazott egyes csomagjainál.

A szabályozás onnan indult el, hogy az előfizető által kiválasztott tartalomhoz hozzá tudjon férni és a szolgáltató ne tudjon előle tartalmakat elzárni – mondta el a Telenor Magyarország vezérigazgatói tanácsadója. Drozdy Győző hozzátette, a nézeteltérések onnan származnak, hogy ezt az ideális állapotot hogyan lehet elérni.

A hatóság mindkét esetben a pozitív diszkriminációt tiltotta határozatával. Drozdy Győző szerint ott van eltérés a hatósági és a szolgáltatói álláspont között, hogy nem lehet az egyes csomagokat kiragadva vizsgálni, mert az előfizető választ, számára a legjobbat. A hatóság viszont leszűkítve értelmezi a szabályozást – tette hozzá a Telenor Magyarország vezérigazgatói tanácsadója.

„A hatóság szerint, ha van egy olyan csomag, amiben adunk egy pluszt az előfizetőnek, azt, hogy az összes chatalkalmazáshoz ingyenesen és korlátlanul hozzáfér, akkor az diszkrimináció. De kivel szemben? A netsemlegesség az előfizető szempontjából értelmezhető csak.”

Ha a hatósági határozatoknak megfelelően járnának el a szolgáltatók, és megszüntetnék az érintett csomagokat, az előfizetők lényegesen rosszabbul járnának – jegyezte meg a Telenor Magyarország vezérigazgatói tanácsadója. Pedig ez történik, ha nem változtatják meg a határozatot, sok ember egyszerűen nem fogja igénybe venni a szolgáltatásokat. Ezért ez a hatóságtól részletesebb vizsgálatot igényelne, amely alapos piacelemzéssel párosul – tette hozzá Drozdy Győző.

„A rendelet azt írja, hogy a megkülönböztetés csak akkor probléma, ha annak valamilyen negatív piaci hatása van.”

Internetsemlegesség

Az internetsemlegesség azt jelenti, hogy minden bit/adat egyforma, egyiknek sincs elsőbbsége, és egyik sem kerülhet hátrányba a világhálón. A szolgáltatók nem blokkolhatnak tartalmakat, nem terelhetik az ügyfeleiket bizonyos tartalmak felé. A hatósági oldal a fogyasztói érdekvédelmet hangsúlyozza, a szolgáltatói oldal szerint viszont az innovációt irtja ki, ha a pozitív diszkrimináció is tiltott.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A határozatnak megfelelően az internetfelhasználók rosszabbul járnának
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást