Horvátországban augusztusban 2365 új kocsit adtak el, ami 37 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben a hónapban - közölte a Promocija Plus intézet hétfőn.
2016 januárjától augusztus végéig Horvátországban összesen 32 ezer 330 gépjárművet adtak el, 21,5 százalékkal többet, mint 2015 ugyanezen időszakában.
Az adatok szerint Horvátországban továbbra is Volkswagen márka a piacvezető, 14,3 százalékos részesedéssel. Ezt követi a Skoda 7,5, a Dacia 7,2 és az Opel 6,3 százalékkal.
A kutatás szerint a horvátok továbbra is előnyben részesítik a dízelmotoros autókat. Az eladott gépjárművek 56,8 százaléka dízel, 41,6 százalék benzines és 2 százaléka működik alternatív üzemanyaggal.
Augusztus végéig 281 gázüzemű, 216 hibrid és 45 elektromos autót értékesítettek.