Már szinte csak interneten hirdetjük a lakásokat

Infostart
2016. augusztus 30. 08:53
A lakáshirdetők többsége, mintegy 75 százalékuk az interneten keresztül próbálja meg értékesíteni az ingatlanát – derül ki az Otthontérkép felméréséből. Az ingatlankereső portál vezető elemzője a nem reprezentatív kimutatást részletezve elmondta, hogy az internetes hirdetések többnyire ingyenesek, amelyekkel tömegeket tudnak megszólítani.

Ma már az ingatlanukat eladni, kiadni vágyók több mint háromnegyede elsősorban az interneten keresztül hirdet.

„Ennek egyik legfontosabb oka, hogy ezek a felületek nagyon gyorsan nagyon nagy elérést tudnak biztosítani. Ráadásul egyes oldalak ingyenesek annak ellenére, hogy egyéb, nem interneten lévő hirdetési felületek még pénzbe kerülnek” - mondta az Otthontérkép vezető elemzője.

„Úgyhogy nyugodt szívvel lehet mondani, hogy a lehető legnépszerűbb hirdetési felület ma az internet a hazai lakáspiacon” - emelte ki Ditróy Gergely.

Elmondta, hogy az interneten alapvetően még mindig a kimondottan erre specializálódott nagyobb keresőoldalak a legnépszerűbbek.

„Ám a fiatalabbak körében – akik maguk is használják a web2-es közösségi médiaoldalakat – párhuzamosan, illetve egyeseknél már kizárólagosan is ezeken a felületeken létrehozott csoportokban terjednek az információk. Így próbálnak meg akár keresni, akár kínálni nem csak ingatlant, hanem egyéb más használt terméket is” - közölte az Otthontérkép vezető elemzője.

„Ezért nyugodtan lehet azt állítani, hogy a hagyományos social media oldalak, közösségi terek versenyeznek egymással, de egyúttal ki is egészítik egymást, hiszen teljesen más közönség, aki a közösségi médián keresztül tud találkozni a hirdetésünkkel, mint aki egy nagy keresőoldalon keresztül keres” - jelentette ki Ditróy Gergely.

„A legjobb az, ha valaki a kettőt párhuzamosan, egymást kiegészítve használja – akár értékesítésről, akár kiadásról legyen szó” - tanácsolta.

„A három legfontosabb szempont – amit sajnos még sokszor ma sem tartanak kellően fontosnak – a lakás vagy ház alaprajza, a minél jobb minőségű fotók és az ingatlan állapotának, a környezetnek lényegre törő leírása. Ez a három szempont az, amelyet elsősorban fontosnak tartanak, akik ingatlant akarnak vásárolni vagy bérelni” - figyelmeztetett az Otthontérkép vezető elemzője.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Már szinte csak interneten hirdetjük a lakásokat
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást