Nagyon észnél kell lenni, hogy egy online vásárlásnál ne fussunk bele ilyenkor valamilyen csalásba. Az egy dolog, hogy megbízható oldalról kell vásárolni, nem szabad bedőlni a túl jó ajánlatoknak, sem pedig megadni ismeretlen (vagy ismerősnek látszó, de hamis) oldalakon semmilyen bankkártyaadatot, jelszót.
Arra is figyelni kell, hogy egy vásárlásnál ne egyezzünk bele egy úgynevezett megújuló szolgáltatás megrendelésébe.
Mint az OTP bank napokban az ügyfeleknek kiküldött üzenetéből kiderül, ez a csalás úgy működik, hogy a vásárló egy rendkívül kedvező árú ajánlattal találkozik. Ahhoz, hogy igénybe vehesse, el kell fogadnia egy – akár nem is a témához kapcsolódó – megújuló szolgáltatás megrendelését is. A csalók így újra és újra pénzt vonnak le a számlájáról, hiszen a kártyabirtokos beleegyezett a szolgáltatás megrendelésébe.
A bank honlapján szereplő leírásból kiderül: az újabb terhelés néhány nap vagy hét elteltével, többszörösen nagyobb összegben történik meg, amibe az ügyfél a termék vásárlásakor – az apróbetűs rész elfogadásával – beleegyezett. A kártyabirtokosok nem kapcsolják össze a vásárlást és az újabb kártyás terheléseket, hiszen nem gondolják, hogy egy megújuló szolgáltatásba már beleegyeztek.
Egy példát is mutatnak arra, hogy néz ki egy ilyen csalás:
Az OTP azt ajánlja, hogy az internetezők minden vásárláskor, illetve minden regisztráció során körültekintően mérlegeljék, hogy hol adják meg a kártyaadataikat. Igyekezzenek a vásárlás előtt meggyőződni a kereskedő valós tevékenységéről. A kedvező ajánlat legtöbbször valójában nem az, aminek látszik.
Aki nem beszél idegen nyelveket, ne végezzen regisztrációt olyan weboldalon, ahol magyar fordítás nem vehető igénybe, írják. Aki vásárolt ilyen oldalon és előfizetett egy ismétlődő szolgáltatásra, az újabb terhelések megelőzése érdekében tiltsa le a bankkártyáját és keresse meg a bank ügyfélszolgálatát.