A HuffPostnak néhány autószerelő pontokba szedte, hogy milyen hangok és szagok kell hogy gyanúsak legyenek egy sofőrnek - írta a Pénzcentrum.
Égő olaj szaga
Ha ezt az autó belsejében vagy a motorháztető alatt érezni, valószínűleg olaj szivárog valahonnan, például a motorból vagy a kormányműből, és valami forró felületre csöpög. Az olajszivárgás két fő okból is problémás.
- Egyrészt így nem keni rendesen az alkatrészeket, és nem védi meg őket a sérüléstől.
- Másrészt az égő olaj akár tüzet is okozhat. Egy kis mennyiség valószínűleg nem gyullad ki, de nagyobb mennyiség már igen.
Az olajszivárgásnak látható jelei is lehetnek - figyelmeztetett Bogi Lateiner, egy Phoenixben dolgozó autószerelő és a Girl Gang Garage (egy női szakmunkásokat képző hálózat) tulajdonosa. A szivárgó anyag színe segíthet a szerelőnek diagnosztizálni a problémát. Például, ha vöröses az anyag, akkor valószínűleg a kormányműből vagy a váltórendszerből szivárog, míg a motorolaj általában barna színű.
Égett gumi szaga
Chad Cantrell, a virginiai Lynchburgben működő Forest Brook Automotive szerelője szerint égő gumi szagot akkor érezhetünk, ha féknyereg-problémák vannak. A féknyergek egy hidraulikus szorítószerkezet, amely a fékbetéteket a tárcsákhoz nyomja, hogy lelassítsa az autót, amikor a fékpedálra lépsz. Ha ezek meghibásodnak, előfordulhat, hogy blokkolnak, ami miatt a kerék sem forog rendesen és a gumiabroncs tapad az aszfalthoz, mert nem forog megfelelően.
„Ezt az autót mindenképpen be kell vinni a szervizbe, mert tönkreteszed a gumiabroncsot, és az autó sem fog egyenesen haladni,” mondta.
Édes szagok
Az „édes, savas” vagy „forró szirup szag” a szellőzőkből jöhet vagy az autó körül lehet érezni, és általában azt jelenti, hogy a hűtőfolyadék szivárog és valami forró felületre kerül. Ez nem tűzveszélyes, de halogatni az egyébként nem túl drága javítást nem érdemes, mert ha elfogy a hűtőfolyadék, a motor túlmelegedhet, és ennek javítása súlyos pénzbe kerülhet.
Égő műanyag szagok
Lehet egyszerűen annyi, hogy egy műanyag zacskó beszorult a kipufogóhoz, vagy azt is jelentheti, hogy egy kábel vagy vezeték meglazult és érintkezik a kipufogóval. Ez lehet jelentéktelen probléma, de egy nagyobb gond jele is, nem érdemes figyelmen kívül hagyni.
Penészes szagok
Ha „koszos zokni” szag van egy autóban, az valószínűleg a kabinszűrőből származik, mert a műszerfal alatt lévő légkondicionáló dobozban penész keletkezett. Ezek cseréje általában egyszerű.
Záptojás szag
A kipufogóból jöhet, és annak a jele, hogy a katalizátor rossz vagy elöregedett. Lateiner szerint ezt a szagot általában más riasztó jelek is kísérik, például a „check engine” lámpa felvillanása.
Fékzajok
- Nem minden nyikordulás jelent veszélyt. Például ha van egy magas hangú fékzaj, amely csak reggel, az autó megállításakor hallatszik, akkor lehet, hogy csak egy kis felületi rozsda van a tárcsákon.
- Rosszabb a egy 'pa-pa-pa' jellegű hang kanyarodáskor, ami az összeállítás szerint egy rossz féltengely jele lehet, ha pedig ez a probléma ha súlyosbodik, otthagyhat a kocsi út szélén.
- A fékekből származó csiszoló hang a „legrosszabb” zaj, amit hallhatsz, „a fém a fémmel érintkezve nem állítja meg az autót túl jól", mondta a szakember, hozzátéve, hogy ekkor elkophatott a fékbetét.
Kattogó zajok
Kattogó zajokat a rugók, gömbcsuklók vagy stabilizátor rudak meghibásodása is okozhat. Az idősebb autók például elkezdhetnek kattogni, pattogni és nyikorgó hangokat adni a fent említett mozgást biztosító alkatrészek elhasználódása miatt.
Zörgő zajok
Cantrell szerint a zörgő zajok lehetnek kis problémák, mint például egy kipufogólemez vagy tartó, amely meglazult és zörög, de lehetnek nagyobb bajokis, mint például egy vezérműlánc-feszítő probléma. Ha a zörgő zaj a motortérből jön, irány a szerelő, javasolják a cikkben megszólaltatott szakemberek.