Nyitókép: MTI/EPA/DPA-Zentralbild/Patrick Pleul

A botrányok ellenére is jókorát nőtt az X

Infostart
2023. december 8. 10:26
Tízmilliónál is többen regisztráltak decemberben az X közösségi platformra, dacára annak, hogy több nagy hirdető is szüneteltette reklámkampányát.

Az X közösségi médiaplatform (korábbi nevén Twitter) vezérigazgatója, Linda Yaccarino bejelentette, hogy decemberben több mint 10 millió új felhasználóval bővült a platform - írja a Reuters értesülése alapján a Portfollio. A vállalatnak nem szokása nyilvánosságra hozni, háyn felhasználóval rendelkezik, több részletet pedig ezúttal sem árultak el arról, a mostani adatok hogyan viszonyulnak az átlagos regisztrációs arányokhoz, vagy hogy Linda Yaccarino miért döntött úgy, hogy megosztja ezt a konkrét statisztikát.

Júliusban a tulajdonos Elon Musk még azt nyilatkozta, a platformnak 540 millió felhasználója van havonta.

Mint írja a portál, a felhasználói regisztrációk a vállalat számára kritikus időszakban ugrottak meg. A New York Times beszámolója szerint az X akár 75 millió dollárnyi reklámbevételt is elveszíthet az év végéig, mivel több nagy hirdető partnere is felfüggesztette a marketingkampányait a platformon.

Olyan nagy hirdetők szüneteltetik kampányukat a platformon, mint

  • az Apple,
  • a Disney,
  • a Warner Bros Discovery,
  • a Comcast,
  • a Lions Gate Entertainment,
  • a Paramount Global,
  • vagy az IBM.

A novemberi döntésre azután került sor, hogy Musk támogatta egy felhasználó állítását, miszerint egyes zsidók gyűlöletet szítanak a fehérek ellen. Ezek után csak tovább fokozta a botrányt, hogy a Media Matters nevű nonporfit szervezet felfedezte, a nácizmust népszerűsítő X posztok mellett nagyvállalatok reklámjai is megjelentek. Válaszul az X november végén rágalmazási pert indított a Media Matters ellen.