Nyitókép: Pexels.com

Online tévézés: magyar riválisa lett a Netflixnek

Infostart
2023. október 18. 20:31
Az adatok szerint egyre népszerűbb a streamingnézés: havonta több mint négymillióan moziznak online.

Az internethasználó magyarok közül tízből négyen így kapcsolódnak ki hetente egy egész estés filmnek és egy rövidebb sorozatrésznek megfelelő időtartam erejéig - derül ki az NMHH sajtóközleményéből. A hét legnépszerűbb streamingszolgáltató forgalmi adatait vizsgálták egy bizonyos szemszögből: a számítógépek, a mobiltelefonok és a tabletek igénybevétele alapján született az eredmény.

A felhasználók száma és a weboldalon vagy applikáción eltöltött, egy főre jutó idő alapján vizsgálta a fogyasztási szokásokat a hatóság. A kutatásban három nemzetközi (HBO Max, Netflix, Disney+) és két magyar streamingszolgáltató (RTL Most, TV2 Play), valamint két magyar videómegosztó (Jobbmintatv.online, Videa.hu) forgalmát figyelték.

Az eredmények azt mutatják, hogy a hét médiumot heti szinten mintegy 2,63 millió fő keresi fel, havi szinten pedig az internetezők több mint fele, 4,16 millió fő.

Emellett az oldalakon és alkalmazásokon töltött idő hossza is figyelemre méltó: hetente két és fél órát, egy hónap leforgása alatt pedig közel hét órát szentelnek az emberek filmnézésnek. Ezek az adatok csak a mobilról, tabletről vagy számítógépről filmező magyarok szokásait mutatják. Ehhez jönnek még az okostelevíziót használók is, akik valószínűleg még tovább emelik a számadatokat.

Magyarországon egyértelműen a Netflix és a Videa a legnépszerűbb, mindkettő egymillió látogatóval büszkélkedhet, utánuk következik az HBO Max és a Disney+, melyeket külön-külön félmillióan keresnek fel, míg a Jobbmintatv.online oldalát közel 300 ezer fő tekinti meg hetente. A rangsor végén a két nagy kereskedelmi televízió szolgáltatása található 100 ezer körüli nézővel.

Egy átlagos hét alatt a 16-29 évesek közel fele, a 30-59 év közöttiek kétötöde, és a 60-75 évesek közel harmada kereste fel a vizsgált hét oldalt vagy a hozzájuk tartozó applikációk egyikét.

Ez összesen közel 2,6 millió főt, a magyarok 40 százalékát jelenti.

Az internetes tartalmak fogyasztásának trendje, miszerint inkább mobiltelefonon és tableten keresztül neteznek többet a magyarok, a film- és sorozatnézés terén is meghatározó jelenség. A vizsgált időszak egy átlagos hetében (az HBO Max kivételével) az összes megfigyelt médiumot legalább közel másfélszer annyian látogatták meg mobilról vagy tabletről, mint asztali számítógépről vagy laptopról.

Igaz, hogy mobileszközről többen keresik fel a vizsgált hét médium oldalait és applikációit, az átlagos felhasználó által eltöltött idő alapján a nagyobb kijelző és a kényelem elsődleges szempont, a számítógépről internetezők heti szinten többet töltenek el a képernyő előtt.

Az NMHH a teljes kutatást elérhetővé tette az oldalán.