A 40 tonnára terhelt prototípussal a Mercedes-Benz Trucks mérnökei teljesítették a tesztutat az Alpokon keresztül, Stuttgartból az Aichelberg, Kufstein és az A13 (Brenner) autópálya útvonalon a sváb Jura hegylánchoz vezető meredek emelkedő is útba ejtve a dél-tiroli Bolzanoba - írta a Villanyautósok szakportál.
Ez ugyan nem számít rekordnak (a Guinness-rekordot 2021-ben a DPD Switzerland, a Futuricum és a Continental járműve - egy módosított Volvo kamion - tartja egy töltéssel, ez 1099 kilométer), mégis nagy teljesítmény, ugyanis a leghosszabb eddigi távot a Continental 2,8 kilométeres tesztpályáján teljesítették, itt pedig közutakon, hegyeken át haladtak.
A domborzati viszonyok ellenére az elektromos kamion út közbeni töltés nélkül teljesítette az 530 kilométeres utat körülbelül hét óra alatt. Bolzanóban feltöltötték az akkumulátorokat, majd visszafelé is megtették az utat, ezúttal sem volt szükség közbenső töltésre. A Mercedesnél a jármű hatótávját 500 kilométerre ígérik, amit a fenti tesztben sikerült is demonstrálni.
Az eActros 600, azaz a nagy hatótávú változat világpremierjét október 10-én tartják, a sorozatgyártás 2024-ben kezdődik, a kisebb hatótávú verziót már 2021-től gyártják.