Azzal egy időben, hogy a németek bejelentették, a Trabant teljes kitiltását tervezik belvárosaikból, mondván, semmilyen környezetvédelmi előírásnak nem felel meg az egykor népszerű "elsőkerekes" kisautó, a márka újjászületésének is tanúi lehetünk, igaz, egy kivételes példányról van szó.
A Vezess.hu rátalált egy olyan magyar konstruktőrre, aki megpillantva egy VW Transporterből eszkábált hajót, fejébe vette, hogy ő bizony Trabantból csinál valami hasonlót, hogy belehajthasson kocsijával a Dunába...
A terv az volt, hogy találjanak a piacon egy "bármilyen" Trabantot, ezt végül 35 ezer forintért meg is találták, fémig lecsiszolták a vázat, kipótolták a hiányosságokat, kigittelték, alvázvédőzték, lefényezték.
A "kocsi" január és július között készült el - szabadidőben, munka után.
Az úszótest aluból került alá.
A hajtás egy 10 lóerő körüli Yamaha motor feladata, és ami sokak számára talán legmegdöbbentőbb, hátul hajtja a járművet.
A pedálok száműzve, helyette egy régi stílusú bicikliváltó adagolja a gázt, tehát
a bringaváltó tulajdonképpen "tempomat".
A jármű 14-16-os tempót tud elérni, óránként 1,5-2 litert eszik.
De mit mond a hatóság?
Viszonylag "semmit", mert meghatározott teljesítményű motor engedélyezett, kötelező felszerelések rá, és ha nem süllyed el az eszköz, nyert. 7 méter hosszúságig, 20 lőerős motor alatt jogosítvány sem kell ilyen "hajó" vezetéséhez. Traffipax viszont a vízen is van, érdemes ismerni a "vízi KRESZ-t".