Nyitókép: Getty Imgaes/ COROIMAGE

A hatékonyság korában búcsút mondhatunk az e-mailezésnek – kutatás

Infostart
2023. január 26. 12:42
A mintegy 260 ezer embert foglalkoztató Wipro informatikai cég vezérigazgatója elismerte: dolgozóinak tíz százaléka havonta egyszer sem nézi meg az e-mailjeit. Helyette az Instagramot és a LinkedInt használja a fiatal munkatársaival való kommunikációra, mert ez ma már jobban működik.

"A fiatalabbak gyakran egyedi módon közelítik meg az olyan üzleti gyakorlatokat, mint az együttműködés. Azok az alkalmazások, amelyeken felnőttek a fogyasztói világban, nem mindig illeszkednek az üzleti életben leggyakrabban használt eszközökhöz" – írta Ben Bajarin, a Creative Strategies vezérigazgatója, arra bátorítva a vállalkozásokat, hogy igazítsák eszközeiket a Z-generáció elvárásaihoz.

A Napi.hu azt írja, Ben Bajarin cégének egy 2020-as felmérése szerint a 30 évnél fiatalabbak körében a Google Docs, a Zoom és az iMessage a leggyakrabban használt eszközök a közös kommunikációra, messze megelőzve az e-mailt.

A ReWorked 2022-es felmérése hasonló következtetésekre jutott. A kutatás szerint a megkérdezett 1000 informatikai döntéshozó valamivel több mint fele a "valós idejű üzleti csevegőalkalmazásokat", például a Slacket és a Microsoft Teams-t részesíti előnyben az e-maillel szemben.

"Tulajdonképpen őrület, hogy mennyire elavult" – mondta a The New York Timesnak 2021-ben az e-mailről Adam Simmons, aki az Oregoni Egyetem 2019-es elvégzése után saját videógyártó céget hozott létre. Bár fájdalmasnak találja, hogy a Google Drive-ra támaszkodik, Simmons azzal érvelt, hogy az e-mailen kívül bármit inkább használna a kommunikációhoz.

Farhad Divecha, az AccuraCast marketingügynökség 40 év körüli tulajdonosa és ügyvezető igazgatója a Guardiannek azt mondta, még ő is ritkán fordul az e-mailhez, mert "az e-mail egyszerűen nem elég jó, ha valamit gyorsan el akarsz intézni".

Az e-mail használata azonban még mindig széles körben elterjedt. A Statista szerint az évente elküldött e-mailek száma folyamatosan nőtt. Becslések szerint

tavaly 333,2 milliárd e-mailt küldtek.

"Összefoghatunk a fiatalabb generációkkal, és gazdagíthatjuk a tapasztalatainkat, társulhatunk ezzel a közösséggel, vagy a jövő ellenségévé válhatunk. Viszont azt gondolni, hogy a technokulturális változásokat vissza lehet tartani, balgaság volna" – mondta a The Guardiannek Thomas Robinson, a londoni Bayes Business School vezető oktatója.