Nyitókép: Pixabay.com

Átbillent a mérleg nyelve: a személyes banki ügyintézés már a múlt

Infostart / MTI
2022. február 17. 11:10
Reprezentatív kutatási eredmény támasztja alá, a személyes ügyfélszolgálat napja leáldozóban van.

A magyarok több mint fele szerint a személyes banki ügyintézés régimódi gyakorlat, tízből négyen pedig nem mennének többet bankjuk vagy biztosítóik fiókjába az ügyintézéshez - ez derült ki a Comnica és az NRC piackutató közös online reprezentatív kutatásából, amelyről kedden tájékoztatták az MTI-t.

Az összesítésből kiderül, hogy a válaszadók 52 százaléka szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni.

A digitális ügyintézés fordulóponthoz érkezett, a távoli ügyfélazonosítás pedig ennek a főpróbája - mutatott rá Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója a közleményben.

Hozzátette:

tízből négyen azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videóhívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnak intézni,

amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás szerint a hazai bankok, biztosítók ügyfeleinek több mint negyede vesz igénybe olyan úgynevezett "neobanki" szolgáltatásokat, mint a Revolut, a Wise vagy a Curve, és minden tizedik két-három ilyen cégnél is igényelt már fizetési kártyát. Ezek ismertségét mutatja, hogy a 60 év felettiek 10 százaléka is használja szolgáltatásaikat.

Ugyanakkor miközben ezeknek a pénzügyi szolgáltatóknak a működése a teljesen személytelen, önkiszolgáló ügyintézésen alapul,

a hazai pénzügyi intézetek többsége a digitális ügyfélkiszolgálásban is épít a személyességre.

A magyar bankok nagy része már évek óta használja az élő videóhívást, elsősorban ügyfeleik távoli azonosítására.

A válaszadók 61 százaléka szerint az ügyintézővel való kommunikáció videóhíváson keresztül ugyanolyan személyes és közvetlen, mint bent, a bankfiókban - sőt, 70 százalékuk szerint gyorsabb, kényelmesebb és egyszerűbb is - közölték.

A Comnica az NRC piackutatóval közösen több mint 800, rendszeresen internetező, 18 év feletti ügyfelet kérdezett meg egy korra, nemre, végzettségre és településtípusra is reprezentatív online felmérésben arról, hogy milyen szempontok alapján választanak pénzügyi szolgáltatót, az ügyintézésben milyen digitális csatornákat használnak, és ezekkel milyen tapasztalatokat szereztek.