Szakmai ötletekkel, tudásbővítéssel bármikor lehet valós segítséget nyújtani a külhoni kollégáknak, amit aztán ténylegesen hasznosítani is tudnak a gyakorlatban" – mondta az InfoRádióban Hirsch Anikó. Rendszeresen érkeznek magyar kórházakba szakmai képzésekre, gyakorlatokra határon túli gyermekorvosok, illetve eseteket, gyerekeket, családokat is fogadnak magyar intézmények kivizsgálásra, terápia véleményezésére.
A gyermekpszichiáter egyetértett, hogy a koronavírus-járványban a gyerekek nehezebben dolgozzák föl a történéseket, és nehezebben alkalmazkodnak a megváltozott élethelyzetekhez. Az esetszámok egyértelműen megnövekedtek.
A problémák sok esetében olyanok, amelyek részint korábban is fellelhetők voltak, de nem kerültek a felszínre,
és váltak annyira látványossá, mint most, így nem okoztak a mindennapokban nehézséget.
A kényszerű bezártság, az online oktatás nagyon sok gyötrelmet okoz a családoknak, ahogyan az egzisztenciális bizonytalanság is borzasztó sok gondot generál. Ennek következményeként egyértelműen kimutatható az is, hogy a családon belüli erőszakos cselekmények száma mérhetően növekedett a gyerekek rovására, annak ellenére, hogy sok eset rejtve marad.
Az online oktatás miatti helyzetet is sok fiatal nehezen viseli. A struktúra hiánya miatt pedig a szülők a saját szerepükkel ellentétesbe kerülnek – hívta föl a figyelmet a Bethesda Gyermekkórház osztályvezető főorvosa –, miután nehéz feladat pedagógusként föllépni a saját gyermekkel szemben.
De az is gondot jelent, hogy a hosszú hónapokig összezárt családokból milyen nehezen mozdul ki néhány gyerek újra a közösségbe, az iskolába.
A szeparációs szorongások az arra hajlamos fiataloknál szerfelett fölerősödtek,
köztük a kényszeres zavarok, minthogy állandóan mindent tisztán kell tartani, óvakodni, távolságot kell tartani mindenkitől, ami lelki értelemben véve, a szociális kapcsolatok tekintetében nem egészséges, nem egy pozitív irány.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!