A robot elsődleges feladata az online rendelések tárolása, kezelése, optimalizálása, valamint nyomon követése, ismertette Román Gergely az InfoRádiónak nyilatkozva. A robot olyan adatokkal is ellátja a céget, ami a jövőbeni folyamataik optimalizálásához vezethet.
A Cleveron 402-es névre hallgató robot – a tárolt rendelések alapján – a vásárlók megérkezését követően
10 másodpercen belül képes kézbesíteni a termékeket,
mindezt úgy, hogy az ügyfeleknek nem kell sorban állniuk. "Fontos kritérium volt számunkra, hogy le tudjuk rövidíteni a várakozási időt az ügyfeleink számára" – hangsúlyozta Román Gergely.
A szerkezettel egy év alatt mindegy 22 munkanapnyi órát képes megspórolni a Decathlon, ennyivel tudják hatékonyabbá tenni a saját alkalmazottainak a munkavégzését, mondta az igazgató, rámutatva: olyan adminisztratív feladatok, mint a regisztráció, a betöltés, vagy akár a csomag manuális átadása, ezek eltűntek.
A teljes beruházás – a robotizált megoldáson felül csomagolóautomatákat is üzembe helyeztek –
nagyságrendileg 250 ezer euróba került,
ez azonban a jövőben a duplájára is nőhet további bővítések révén. A megtérülési idő ugyan években mérhető, de realizálható lehet, mondta az online kereskedelemért felelős igazgatója. "De a klasszikus értelemben vett korábbi megtérülésszámítások a jövőbeni beruházásokra nagyon nehezen értelmezhetőek, hiszen olyan funkciók lépnek a mindennapjaink részévé, amelyet korábban nem tapasztaltunk". Például
az ügyfélélményt is nehéz pénzben mérni,
tette hozzá Román Gergely.