A legtöbb ember nem szereti a konfliktusokat, viszont az elkerülésük még nagyobb nehézséget okoz. A munkahelyi és a személyes problémák, nézeteltérések is megfelelő kommunikációval kezelhetőek - írja az Entrepreneuer.com.
- A nagy sok kicsiből áll
Egy nagy hálózathoz hasonlóan a konfliktus is kívülről hatalmasnak és bonyolultnak mutatja magát, miközben belülről apró, figyelmen kívül hagyott problémákból épül fel.
Érzelem helyett értelem
Konfliktushelyzetben az érzelmek felszínre engedése csak fokozza a bajt. A helyes döntéshez tiszta fejjel, érzelmi befolyás nélkül kell gondolkodni.- Nagylelkűség
A konfliktuskezelés első periódusaiban talán a legfontosabb az, hogy megértsük az érintettek személyes álláspontját. Ítélkezés és hibáztatás helyett a higgadt és megértő magatartás a célravezető. - Őszinteség
Az emberek akkor értik meg a probléma forrását, ha teljes képet kapnak a helyzetről. Erre megéri több időt szánni! - Halogatás
„Gyakran alulértékeljük a problémákat, és nem számolunk a halogatás következményeivel. A konfliktuskerülés visszafordíthatatlan, negatív helyzeteket teremthet az üzleti életben.” – Avidor András networking szakértő fontosnak tartja az őszinte kommunikációt, a tudatos, egymást segítő jövőszemléletet. Hozzátette: „nem véletlenül követi az »Aki ad, az nyer!« filozófiát a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete. Ezért náluk az üzletemberek bizalmi környezetben találkoznak, akik minden helyzetben egymás támogatására törekszenek - olvasható Debra Benton, az Entrepreneuer.com szerzőjének közleményében.