Az online filmezők is találkozhatnak ezzel a változással

InfoRádió
2017. november 10. 14:21
Új funkciót kap a Google böngészője, blokkolni fogja a zavaró átirányításokat.

Több fronton is igyekszik megszüntetni a zavaró reklámokat a Google. Ebbe a törekvésbe illeszkedett például, hogy nem indítja el az automatikusan induló reklámokat, így spórolva adatforgalmat és erőforrást, illetve szüntetve meg egy, a felhasználókat idegesítő agresszív hirdetési formát.

Most a zavaró átirányításokat készülnek blokkolni - azokat, amelyeket általában hirdetések megjelenítésére találtak ki - írta a The Verge.

Először a Chrome azokat a hirdetéseket blokkolja, amelyek olyan harmadik oldalra irányítják a netezőket, ahova ők nem kattintottak.

Ezután a "fordított módon működő felugró hirdetéseket" fogja tiltani: ezek azok, amelyeknél nem a felugró ablakban jelenik meg a hirdetés és az eredetiben a kért tartalom, hanem épp fordítva. A Google szerint ez egyszerűen a Chrome felugró ablakokat tiltó funkciójának kijátszása, ezért szankcionálja ezt a megjelenési módot.

A harmadik lépésben a láthatatlan vezérlőfelületekre vagy kamu bezárógombokra kattintva megjelenő ablakok megnyitását fogja gátolni.

A változások folyamatosan érkeznek, az első kettő a Chrome 64-es és 65-ös változatának részeként. A Google szerint a három lehetőség 2018 első hónapjaiban már mindenki számára elérhető lesz.