Nyitókép: MTI/Filep István

Indul az M0-t mentesítő M8-folytatás építése - útvonaltérkép

Infostart
2025. augusztus 5. 09:30
Komáromtól a román határig lesz egy olyan sztráda 2031-re, amely bőven elkerüli Budapestet, valójában az M0-ssal párhuzamosan.

Kiadták az összes engedélyt, megépül Magyarország várva várt, új autópályája, ez lesz a "vidéki M0" - írja a vg.hu. A Dunaújváros és Kecskemét közötti M8-szakasz építését Lázár János jelentette be, és az ígéret szerint a magyar közlekedésfejlesztés egyik legfontosabb projektje. Feladata az lesz, hogy tehermentesítse az M0-st déli irányból.

Az ügyben Lázár János július 25-én interaktív videós fórumot szervezett, ekkor mintegy ezer üzenet, kérdés és észrevétel érkezett. Ezekre reagált az építésügyi miniszter és kiderült, a nyomvonalvitákat is rendezték már.

A beruházás megvalósítása a koncessziós társaság feladata lesz, amelyhez minden engedélyt átadtak. A tervek szerint az M8-as szakasz 2031-re készül el teljes egészében.

Ismert, az M8-ast Kecskeméttől Sárbogárdig építik meg, onnan Komáromig M200-as lenne a neve, az M1-es autópályáig. A Dunát a Pentele hídon íveli át.

Az M8-assal szorosan összefüggő beruházás az M44-es is, ha ugyanis meglesz az M44 romániai leágazása, Budapestet messzebbről elkerülve folyhat a kelet-nyugati kereskedelem, fuvarozás, például Ausztria és Románia között, a nevezett országokból déli irányba is forgalommentesebb lehet eljutni.

(A nyitókép illusztráció.)