A Népligeti felüljáró egyik sávját 2023. március 4-én zárták le a Pénzverde előtti szakaszon, akkor azt ígérték, hogy a korlátozás csak a részletes műszaki vizsgálat idejére lesz szükséges. Azóta eltelt több mint két év, de a forgalomkorlátozást a mai napig nem oldották fel – írja a magyarnemzet.hu.
Az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozásánál húzódó híd forgalma napi harmincezres nagyságrendet ér el, reggel és délután is jelentős torlódások alakulnak ki minden nap.
A felüljárót 1978-ban adták át, és már korábban is felmerültek problémák a műszaki állapotával kapcsolatban. Terv is készült 2014-ben a rekonstrukcióra, de az azóta is a fiókban maradt. 2023 tavaszán végül elindult a híd tényleges vizsgálata: két hossztartó gerendát eltávolítottak és laborvizsgálatnak vetettek alá a Budapesti Műszaki Egyetem szakemberei. A vizsgálat eredménye szerint a híd nem életveszélyes, elegendő lenne egy élettartam-hosszabbító felújítás, hogy a szerkezet 2035-ig biztonságosan használható maradjon.
Ezek alapján a fővárosi önkormányzat 2023 októberében bejelentette, hogy elbontás helyett felújítják a felüljárót. A tervezést és az engedélyezést 2024-re tűzték ki, a kivitelezést 2025-re, előrelépés azonban mégse történt. A felújításra nem maradt pénz – írja a lap.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője interpellációban kérdezte a főpolgármestert, mikor indulhat végre a munka. Karácsony Gergely válasza szerint a vizsgálatok még nem elegendők a felújítás elkezdéséhez, és nincsenek meg a szükséges források sem. A főpolgármester szerint hosszú távon jobban megérné elbontani a felüljárót és egy szintbeli csomópontot kialakítani.
A közlekedési szakértők ellenben úgy vélik, a bontás káoszhoz vezetne. A BP Műhely szerint lehetetlen lenne ekkora forgalmat jelzőlámpás csomóponttal kezelni, az Üllői út és a Könyves Kálmán körút csomópontja már így is túlterhelt: