"A Covid közlekedésre gyakorolt hatását egy picit sikerült jó irányba tolnunk, a közösségi közlekedési forgalom a drámai beszakadás után többé-kevésbé helyreállt, és a gyalogos és a kerékpáros közlekedés részaránya nagyon nagy mértékben nőtt a városban. Ezt a politikát szeretnénk fönntartani. Mindent megtettünk, ami ezt a célt szolgálja, nekem nincsenek újabb terveim, mert azt gondolom, hogy az elmúlt öt évben megcsináltuk ezeket az átalakításokat, de ebből én hátrálni nem szeretnék, sőt, nem is fogok" – fogalmazott hétfőn Karácsony Gergely főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.
Korábbi kihívója Vitézy Dávid, aki jelenleg a Podmaniczky Mozgalom fővárosi képviselője ezt közösségi oldalán erősen kritizálta, noha a főpolgármester az interjúban még úgy fogalmazott, hogy "Vitézy Dáviddal ebben nekünk nem lesz vitánk. Dávid a kampányban nem bontotta ki az ezzel kapcsolatos részleteket, de ő nálam szerintem nagyobb autósüldöző."
"Most kezdődik egy ötéves főpolgármesteri ciklus, és a főpolgármester azt mondja, hogy neki már nincsen terve arra, hogy növelje a közösségi közlekedéssel közlekedők, a gyalogosok és a kerékpárosok számát Budapesten, mert gyakorlatilag kész vagyunk. Három dologgal is szembemegy az, amit a főpolgármester mond: a valósággal, a programjával és az összes létező hatályos budapesti stratégiával" – mondta közösségi oldalán Vitézy Dávid, és kijelentette, hogy képviselőként és klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottság elnökeként is azt kezdeményezi a közgyűlés következő ülésén, hogy álljanak ki Budapest hatályos közlekedésfejlesztési és környezetvédelmi célkitűzései mellett, és arra kéri a főpolgármestert is, gondolja át a nyilatkozatát, és vonja vissza.
Karácsony Gergely a közösségi oldalán erre így reagált: "Vége a kampánynak, muszáj belenyugodni, így aztán felesleges folytatni a félremagyarázásokat." Szerinte ugyanis ennek a ciklusnak kiemelt célja és feladata a közösségi közlekedés további fejlesztése és az, hogy senki ne veszítse életét közlekedési balesetben. Minden okosan kialakított sebességcsillapítás, zebra, kamera közelebb vihet ehhez.
Karácsony Gergely posztjában emlékeztetett rá, hogy miután az elmúlt öt évben széleskörű támogatással megfogalmazták a terveket, azokból már nem kellenek újak, készen vannak. Ilyen egyebek mellett a budapesti mobilitási terv, a közlekedésbiztonsági stratégia, a kerékpáros hálózati terv és a zöldítési program. A főpolgármester a konkrétumok között említette, hogy a Bubi 3.0 beszerzés kiírása mellett folyamatban van az elektromos buszok beszerzése, jönnek új villamosok, új trolik, folytatódik a digitalizáció és a sulizóna program.