Nyitókép: Pixabay

Új módszerrel venné fel a harcot a telefonos csalókkal a Gránit Bank

Infostart
2024. szeptember 5. 07:40
A terv szerint a bank ügyfelei az alkalmazásban is kapnának egy üzenetet, ha valóban a pénzintézet ügyintézője hívja fel őket, így könnyebb lenne kiszúrni a Gránit Bank nevével visszaélő csalókat.

Alkalmazásának új funkciójával nehezítené meg a csalók dolgát és védené meg tőlük az ügyfeleit a Gránit Bank - írja a pénzintézet közleménye alapján a vg.hu. Az innováció lényege, hogy a Gránit eBank applikációján is érkezik az ügyfél számára értesítés, amikor a banki ügyintéző felhívja.

Ráadásul az alkalmazásban megjelenő üzenet tartalmazza az ügyintéző nevét is, így az beazonosítható az ügyfél számára. Egy esetleges csaló hívásakor ugyanakkor nem érkezik üzenet, így rögtön le is bukik.

A biztonsági funkciót csak a pénzintézet ügyfelei vehetik igénybe, közülük is csak azok, akik rendelkeznek az eBank alkalmazással és engedélyezik, hogy a bank elektronikus, iSMS-típusú üzeneteket küldhessen nekik.

A Gránit Bank közlése szerint a biztonság érdekében csak és kizárólag a bank hivatalos applikációján keresztül, iSMS formájában küldi az azonosítást. Arra kérik a biztonsági funkciót engedélyező ügyfeleket, hogy amennyiben a bank ügyfélszolgálatának nevében keresik őket telefonon, de az applikációba belépve nem találnak erről értesítést, akkor azonnal bontsák a vonalat, majd hívják a megszokott telefonszámon a vállalat ügyfélszolgálatát.

A Gránit Bank ezen kívül rendszeres kommunikációval is igyekszik megelőzni a csalásokat, de az alkalmazás is számos funkcióval segíti a csalók elleni küzdelmet.