Nyitókép: Facebook/MKIF Zrt./Murer

Kigyulladó e-autók, lezárt autópályák - jött egy jó hír

Infostart
2023. december 6. 03:43
Egyre többször derül ki egy autótűznél, hogy az égő járműben valamilyen hibrid hajtást segítő akkupakk van.

Az ilyen autók oltása azért nehéz és hosszú, mert nem elég magát az autót eloltani, az akkumulátorokat le kell hűteni, de az egységet általában egy erős fémlemez védi, ahova az oltóanyag sokszor nem jut be.

Ezek a pakkok egy tűzben akár 800-1000 fokra is hevülhetnek, és akkor is izzhatnak még, amikor kívülről úgy tűnik, a kocsit már eloltották. Ráadásul az ilyen esetek a forgalmat is akadályozhatják, hiszen az oltás nem ért véget, és ha üzemanyag is van az autóban, az bármikor berobbanhat - írta a Facebookon az autópálya-üzemeltető MKIF Zrt.

A társaság bejelentette az MKIF és a Magyar Közút is

a biztonságosabb és gyorsabb oltás érdekében úgynevezett e-oltólándzsákat vásárol.

Ezek az eszközök képesek az akkumulátort védő lemezt átütni és bejuttatni az oltóanyagot az izzó cellákhoz. Az eljárással hosszú órákról, akár 15-20 percre is csökkenhet egy hibrid/elektromos autó oltása, ami által hamarabb állhat vissza a zavartalan forgalom. A beszerzésről egyeztettek a katasztrófavédelemmel is.

És hogy hova kerülnek az eszközök? A legforgalmasabb autópályák melletti tűzoltó-parancsnokságok kapják meg őket.