Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Lázár János újabb részleteket árult el az egynapos autópálya-matricáról

Infostart
2023. november 23. 12:57
Az építési és közlekedési miniszter megindokolta, miért a lehető legmagasabb árat választotta a kormány.

Azért magas a magyar egynapos autópálya-matrica ára, mert a közösségi közlekedést preferáljuk – mondta Lázár János egy újságírói kérdésre válaszolva.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, az építési és közlekedési miniszter hétfőn bejelentette: az egynapos autópálya-matrica 2024. március 1-jén érkezik, és 5150 forintba fog kerülni. Utána az is megírtuk, hogy ez a régióban kimagasló ár, mert Ausztriában például 8,6 euró, nagyjából 3260 forint lesz, Csehország pedig 200 koronát, mintegy 3300 forintot kér érte.

Mint a vg.hu idézte, Lázár János megismételte, hogy az egynapos autópálya-matrica bevezetése uniós kötelezettség, és azt is Brüsszel szabta meg, hogy az ára nem haladhatja meg az éves jogosultság árának 9 százalékát. Az 5150 forintos magyar ár éppen a 9 százalékos szintnek felel meg. Az építési és közlekedési miniszter szerint azért alkalmazzák a lehetséges maximumot, mert zöldszempontokat vettek figyelembe.

Minél drágább ugyanis az úthasználat, annál többen használják a tömegközlekedést.

A miniszter szerint Magyarország rendelkezik a régióban a legnagyobb autópálya-hálózattal, "vagyis ez olyan szolgáltatás, amiért több pénzt lehet kérni”. Magyarországon az átmenő forgalomnak a legnagyobb az aránya, de ez nem probléma, hiszen a kormány úgy tekint a magyar útpályára, mint a Nyugat kapujára, amiért a vámot meg kell fizetni.

Azt is hozzátette, hogy az egynapos autópálya-matrica ára azonban érdemben nem érinti a magyarokat, hiszen számukra továbbra is rendelkezésre áll a kedvezményes megyei jogosultság.