A főváros újabb fontos csomópontjában vált korszerűbbé az utastájékoztatás – közölte a BKK. A Deák Ferenc tér nem csak az egyik legforgalmasabb csomópont, turisztikai szempontból is jelentős, innen indul a 100E repülőtéri járat. A BKK az ügyfelei szokásait és gondolkodásmódját szem előtt tartva, logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket – teszik hozzá.
Ezentúl például a járatszámok és a célirányokat mutató táblák is megjelennek a felújított felületeken, ezáltal az utasok távolról is láthatják, milyen járatok érhetők el az adott megállóból.
A közlekedési központ tájékoztatása szerint korábban az ügyfelektől több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a nehezebben érthető iránymutatás miatt. Ezért döntött a Budapesti Közlekedési Központ a táblák cseréjéről, ami által az utastájékoztatás informatívabb és átláthatóbb lett a cég szerint. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokat alkalmaz.
A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és/vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is – írják.
Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni.
Az elmúlt két évben 24 csomópontban vált korszerűvé az utastájékoztatási rendszer. A Budapesti Közlekedési Központ ígérete szerint jövőre is folytatja ezt a projektet, és újabb helyszíneken modernizálja az utastájékoztatást szolgáló felületeket.