A Magyar Autóklub levélben fordult az Európai Parlament közlekedési és idegenforgalmi szakbizottságának magyar EP-képviselőihez, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérje a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását.
A szakbizottság elnöke, Karima Delli tervezetében előirányozta a B kategóriás jogosítványok felosztását, mely szerint egy új, B+ kategóriával lehetne csak 1,8 tonna össztömeg feletti járműveket vezetni – írja a Portfolio.
Felhívják a figyelmet: ilyen módon a közlekedésbiztonságot elősegítő járműbiztonsági rendszerekkel, valamint az akkumulátorok okozta súlynövekedés miatt a járműasszisztens rendszerekkel felszerelt új típusokat, valamint az elektromos autók jelentős részét
csak tekintélyes anyagi és időráfordítás árán lehetne vezetni.
A tervezet szerint ugyanis a B+ kategória megszerzésének feltételei
- a minimum kétéves B kategóriás jogosítvány,
- illetve a betöltött 21. életév lennének.
A szeptemberi szakbizottsági ülésen a képviselőcsoportok nem támogatták a javaslatok egy részét. A Magyar Autóklub a bizottsági szavazás előtt levélben fordult a Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottság magyar EP képviselőihez és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását.