Kőbányán jelenleg négy helyszínen épülnek új kerékpárutak, amik egy része a lakóövezetek forgalomcsillapítását célozza. A főpolgármester kabinetfőnökének elmondása szerint a cél, hogy gyors és biztonságos kapcsolat épüljön ki a X. kerületen belül, valamint a szomszédos városrészek kerékpáros hálózataival, így például a Kőbányai úton a belváros irányába, vagy Kispest más részeihez a Sibrik Miklós úti felüljárón keresztül.
A 3-as metró 5 és fél évig tartó felújítása után most alakítják ki az új forgalmi rendet az érintett területeken, de a munkák még néhány hétig eltarthatnak. Ennek során fontos szándék, hogy a belváros forgalmi terhelése ne növekedjen, hiszen az nagyobb zaj- és légszennyezéssel, valamint forgalmi torlódásokkal járna – jegyezte meg Balogh Samu.
Szintén sarkalatos, hogy a metró felett, az észak–déli tengely mentén biztosítsák a biztonságos kerékpározás feltételeit.
A kabinetfőnök emlékeztetett: a belvárosban már eddig is voltak kerékpársávok, például a Kiskörúton (Múzeum és Károly körút), most ezt kibővítenék – legfőképp – a Váci és Üllői úton a buszsávok felhasználásával.
Védett, az autósforgalomtól fizikailag is elzárt biciklisávok is épülnek, de a tervek között szerepel a Városliget és a budai Vár kerékpáros összekötése is, ám ennek megvalósítása a jövő héten záruló „fővárosi lakógyűlés” eredményétől függ, ahol egyebek mellett a Lánchíd jövőbeni forgalmi rendjéről is szavazhatnak a budapestiek.