"Fontos, hogy a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás kerékpárral is minden korosztálynak elérhető legyen, illetve a fejlesztések hatására egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett, akár a közösségi közlekedéssel társítva is" – írja a beruházás céljáról a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.
A projektterület a Bécsi út–Frankel Leó út–Nagykörút–Lehel utca–Róbert Károly körút–Dagály sétány–Árpád híd–Vörösvári út által határolt területet fedi le. A pontos műszaki tartalmat a beérkező árajánlatok után határozza meg a BKK, ahogyan azt is, hogy mely elemeket lehet megvalósítani, és melyeket nem.
A tervek szerint új kerékpáros-kapcsolatok jöhetnek létre a II., a III. és a XIII. kerületben. A fejlesztések azt is szolgálják, hogy többen használják a MOL Bubi közbringa-szolgáltatást.
A közlemény szerint a tervezett beavatkozásoknak köszönhetően
- biztonságosan kerékpározhatóvá válnak a főútvonalak (Árpád fejedelem útja, Vörösvári út, Bogdáni út);
- bővülhet a forgalom csillapított övezetek száma Belső-Óbudán;
- új csomóponti átvezetések megvalósításával vagy a már meglévők átalakításával jelentősen csökkenhetnek a közúti közlekedés veszélyei a Váci úton, illetve a Vörösvári úti kereszteződésekben;
- több egyirányú utca megnyílhat a kétirányú kerékpáros-forgalom előtt;
- a kedvelt úti céloknál – az oktatási, közigazgatási, kereskedelmi, sport- és egészségügyi intézményeknél – új kerékpártámaszok lesznek, hogy segítsék a közlekedőket, valamint
- a gyalogos- és zöldfelületek fejlesztése ösztönzi a közterületek közösségi használatát, és vonzóbbá teszi közlekedést a fenntartható közlekedési módokkal.
A beruházás egy nagyobb fejlesztési program része. Az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Operatív Program keretében összesen bruttó 8,22 milliárd forint jut közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztésekre Budapesten. A BKK a II. a III. és a XIII. kerületben ebből
bruttó 991 millió forint támogatást használhat fel.
A főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 a közösségi, kerékpáros- és gyalogosközlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul, hogy a főváros élhetőbb, és még inkább ember- és környezetbarátabb legyen.