A Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület úgy értesült, hogy számos vidéki város után Budapest is arra készül, hogy véget vet a zöld rendszámú autók ingyenes parkolásának.
Ismert, az ilyen, jellemzően elektoromos - vagy "vegyes tüzelésű" - autók megjelenésekor általánossá vált azok ingyenes parkolása, egyfajta ösztönzőként azok vásárlására. Ám ezen kocsik száma mára átlépte a 60 ezret (részvétele a közlekedésben: 1,5 százalék), ezek fele pedig tisztán e-meghajtású.
Az értesülés egyik lába lehet, hogy folyamatosan bővülnek a parkolási zónák, a díjfizetés és a rendszer átláthatósága egyszerűsödik, az ár pedig legutóbb drasztikusan emelkedett. A másik láb pedig: a zöld rendszámos kocsik csaknem fele (45 százalék) Budapesten jár.
A megszüntetés mellett érvelni is könnyű lehet az egyesület összeállítása szerint, elég hozzá, hogy akinek zöld rendszámú kocsija van, legyen pénze a parkolásért is fizetni.
Az egyesület ugyanakkor felhívja rá a figyelmet, hogy egy ilyen döntést egyelőre nem előzött meg nyilvános hatástanulmány, illetve nem korrekt, hogy akik az ingyenes parkolás ösztönzője miatt vett e-kocsit, arra alig pár év után rögtön ráterhelik a hagyományos, vélhetően környezetkárosítóbb autók parkolási költségeivel azonos díjakat is.
Az egyesület sem vitatja viszont, hogy az ingyen parkolás kivezethető, azt azonban átláthatóan, kiszámíthatóan tenné, több lépcsőben. A kivezetésre legalább 1 éves felkészülési idő javasolnak.