A BKK ügyfelei ma már jóval egyszerűbben találhatják meg a számukra fontos járatokat a végállomásokon, ugyanis a társaság megújítja a nagyobb közösségi közlekedési csomópontokban lévő tájékoztatókat – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKK járatai és ügyfelei több mint 5800 megállóhelyet használnak nap mint nap, ezért a társaság a digitális csatornák fejlesztése mellett, a helyszíni utastájékoztatást is kiemelten kezeli. A BKK munkatársai évente mintegy 30 ezer laptáblát cserélnek a fővárosban, nemrég pedig a társaság elindította a fővárosban található jelentősebb végállomások utastájékoztatási elemeinek teljes felülvizsgálatát, megújítását is.
Az akciósorozatban a BKK szakemberei első körben felmérik a végállomásokon kihelyezett tájékoztatók állapotát, majd ezt követően felújítják az összes rossz állapotú elemet. Megújulnak a csomópontokban található utastájékoztató oszlopok és a rajtuk található információs blokkok.
A járatszámok is nagyobb méretben jelennek meg a felújított felületeken,
ami abban segít a BKK ügyfeleinek, hogy távolról is láthassák, milyen járatok érhetők el az adott megállóból.
A BKK nem csak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem, ahol az indokolt, új megoldásokkal is segíti a helyszíni tájékozódást. Azokon a végállomásokon, ahol sok különböző helyszínen – például egy aluljáró különböző kijáratainál – számtalan közlekedési eszközre lehet felszállni,
jól látható, egyedi kóddal (pl.: A2, C5) látja el a megállóhelyeket.
Ezeket a kódokat megjelenítik a helyszíni, illetve a webes felületeken elérhető térképeken is. Az egyedi azonosítónak köszönhetően a budapestiek a korábbiakhoz képest könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat. Az új megállóhelyi kódoknak köszönhetően a jövőben az információs táblákon már nem azt fogják kiírni, hogy az adott járat például a 908-as busz megállójából indul – hiszen nem biztos, hogy minden utas tudja, honnan indul a 908-as járat –, hanem az új kódok alapján azonosítják a megállóhelyet.
Eddig
- az Örs vezér terén,
- a Bosnyák téren,
- Kőbánya alsónál,
- a Batthyány téren,
- a Göncz Árpád városközpontban,
- a Széll Kálmán téren,
- a Határ úton és
- a Hűvösvölgyben
található végállomások utastájékoztatási rendszere újult meg.
A közeljövőben Újbuda-központban és a Szentlélek téren folytatódik a munka.
Egy reprezentatív kutatás szerint a fővárosban közlekedők az utastájékoztatással, illetve azzal a legelégedettebbek, hogy szinte bárhol, bármikor elérhetők a BKK szolgáltatásai. Ezek az állítások több ezer olyan embertől származnak, akik naponta közlekednek a fővárosban. A közösségi közlekedést használók 85 százaléka az utastájékoztatással a legelégedettebb, amelyben komoly szerepe van a helyszíni tájékoztatás mellett a digitalizációnak is.