"A járvány előtti időszakban is igen jelentős volt a táborokra vonatkozó panaszok a száma. Akkor meg is kerestük a fogyasztóvédelemért felelős akkori minisztériumot azzal, hogy jogszabályalkotásra van szükség. Ez körülbelül egy négy-öt éve volt, és azt a választ kaptuk, hogy nincs erre szükség" – mondta az InfoRádiónak Baranoszvky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke.
Sok tábor indulhatott idén, ugyanis a járvány most ezt nem akkadályozza meg, és a gyerekek szeretnek elmenni, és a tábor a szülőknek is jó lehetőség a nyári időszak "kényszerében". Viszont minél több tábor van, annál több az esély a vállakozások hibázására.
"A gond ott van, amikor ez a hibázás szándékos" – mondta Baranovszvky György, ezúton is felhívva a szülők figyelmét, hogy "nagyon-nagyon figyeljenek" a táborválasztáskor. Ez még akkor is igaz, ha lassan véget ér a nyár, hiszen jön a téli szünet és utána a következő nyári szünidő.
A legnagyobb hiányosság a jelzések alapján az, hogy
nem azt kapták a gyerekek, mint amit meghirdettek a táborok.
Ilyenek például az étkezési hiányosságok. A legkirívóbb, ami a "biztosítékot is kivágta", amikor az egyik vállakozás érintett hozzátartozója külön édességet és italt kezdett árulni a gyerekeknek a tábor alatt, úgy, hogy közben a folyadék- (víz-)ellátásuk biztosítva volt. Baranovszvky György megjegyezte: ez önmagában nem feltétlenül lenne probléma, ha az árusítónak erre engedélye lenne.
A panaszok másik fő csopportja a szolgáltatás minőségére vonatkozott. A gyerekek nem azt kapták, amit a meghirdetett program tartalmazott, kimaradtnak programok.
Ezzel az esettel kapcsolatban a szakember figyelmeztetett: a fogyasztóvédelem egy legfontosabb eleme, hogy a fogyasztó nyugtát és számlát kapjon. Ha a táborra nem kap számlát a fogyasztó, akkor a hibás teljesítésnél nagyon nehéz a bizonyítás – hangsúlyozta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke.