Az e-rollerrel balesetet szenvedők több mint egynegyede ittas, a fele pedig éjszaka sérül meg. Egyebek közt ez derült ki a Manninger Jenő Baleseti Központ (országos baleseti intézet) fél év alatt összegyűjtött adataiból.
A felmérést ismertető nepszava.hu szerint ebből az is kiviláglik, hogy sokan bulieszköznek használják a villanyrollereket. A portál szerint azért különösen veszélyesek ezek a járművek, mert a 25-30 kilométeres óránkénti sebességre is képes
e-roller vezetője jóformán semmiféle védelemmel nem rendelkezik.
Az eséshez pedig elegendő egy járda szegély vagy úthiba is.
A cikk kifogásolja, hogy mindeddig nem született még meg az elektromos kétkerekűek közlekedését szabályozó KRESZ-módosítás. Ennek híján Pintér Sándor belügyminiszter azt közölte, hogy egyelőre segédmotoros kerékpárként kell kezelni ezeket a járműveket is.
A nepszava.hu azonban a Technológiai és Ipari Minisztériumtól olyan tájékoztatást kapott, amely szerint csak a nagy sebességű e-rollereket kell segédmotoros kerékpárként kezelni, a többiek a kerékpárokkal egy kategóriába tartoznak. Legalábbis addig, amíg az új jogszabály el nem készül.
A portál beszélt a Jövő Mobilitás Egyesült (JME) vezetőjével is. Pukler Gábor is azt mondta, hogy
el kellene különíteni a legfeljebb 20-25 km/h-s sebességre képes e-rollereket a már-már robogónyi teljesítményt leadó erőgépektől.
Előbbihez nem lenne szükség jogosítványra, e fölött azonban be kellene vezetni, ahogy a féklámpát és az irányjelzőt is, valamint a védőfelszerelést és a felelősségbiztosítást. A JME elnöke úgy látja, hogy a KRESZ rolleres módosításai jó esetben csak 2023 őszén jelenhetnek meg.