A magyarok többsége még úgy gondolkodik, hogy vagy kerékpározunk, vagy tömegközlekedünk, vagy autózunk - mondta a Kerékpárosklub elnöke. Ellenben Nyugat-Európában az emberek abban hisznek, hogy ezt a három közlekedési módot érdemes kombinálni. Vagyis kerékpárral megyünk a vasút állomásra, onnan vonattal utazunk tovább, majd az érkezés után ismét biciklire szállunk.
Kürti Gábor arról is beszélt, hogy sokan nem szívesen hagyják egy nyilvános megőrzőben a kerékpárjukat.
Olcsó bringa, drága lakat, sokáig a tiéd marad!
A napi munkába járáshoz nem érdemes drága biciklit használni - fejtette ki a Kerékpárosklub elnöke. De a MÁV-nak is arra kellene törekednie, hogy a bringatárolókban legyen biztonsági kamera és olyan támaszok, amelyekhez megfelelően hozzá lehet lakatolni a biciklit.
Ugyanakkor Kürti Gábor szerint Magyarországon erősen visszaszorult a kerékpárlopások száma, így akinek jól oda van lakatolva a bringája, az ott is fogja találni. Fontos a közösségi felügyelet is, tehát olyan helyre kell építeni a bringa tárolókat, amelyekre mindig jól rálátni.
Jelenleg is zajlik a fővárosi agglomeráció vasúti stratégiájának kialakítása. Eszerint Budapesten nem fog épülni, vagy átépülni vasútállomás komoly kerékpártárolási kapacitás nélkül. Azt nem tudom, hogy mikor érjük el a hollandiai tízezres szintet, de
már sok helyen rendelkezésre áll több száz kerékpártároló a vasútállomásokon
- nyilatkozta az InfoRádiónak Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke.