Ismeretes, a Fővárosi Közgyűlés szerdán tárgyalja a főpolgármester előterjesztését arról, hogy emeljék meg egyes BKK-jegyek és a pótdíjak árát.
„Bizonyos, főleg a turisták által vásárolt termékek – például a 24 vagy 72 órás jegyek – ára és a pótdíjak összege emelkedik, de a vonaljegyek és a bérletek ára marad a 2014 januárja óta érvényes szinten” – fogalmaz Karácsony Gergely a posztjában.
A főpolgármester hozzátette: „a főváros nem emel annak ellenére sem, hogy ezt számos kormánypárti település megtette”, és annak ellenére sem, hogy „az állam ma már csak nagyon kis részt (6 százalék) vállal a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából”.
Kiemelte: „főleg az elmúlt egy évben drámaian nőttek a közösségi közlekedéssel kapcsolatos költségek, egekbe szöktek az energia- és üzemanyagárak, a főváros ennek ellenére nem emel”.
Nem emelnek árat azért sem, mert
Karácsony Gergely szerint nincs az az áremelés, ami megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit.
„A probléma elsődleges oka ugyanis az, hogy a magyar állam a többi európai országhoz képest jóval szerényebb részt vállal a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, a város saját forrásait viszont elvonja” – írja.
Csütörtökön Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy háttérbeszélgetésen elmondta: az előterjesztés szerint a 24 órás napijegy ára 1650 forintról 2500-ra emelkedne, a Budapest 72 órás jegy 4150 forintról 5500-ra emelkedne, és többet kellene fizetniük a bliccelőknek is – számolt be az MTI.
Eddig a helyszíni pótdíj összege 8 ezer forint volt, ez az előterjesztés szerint 12 ezer forintra emelkedne, a nem helyszínen fizetett pótdíj 16 ezer forintról 25 ezer forintra nőne, a 30 napon túli fizetésnél pedig 32 ezer forint helyett 50 ezer forintot kellene fizetni. Az új tarifák szeptember elején lépnének hatályba; az emeléstől 800 millió forint bevételt várnak.