Az újbudai fejlesztés előkészítési szakaszában tervezési szempont volt, hogy könnyebben és biztonságosabban lehessen kerékpárral megközelíteni a köz- és oktatási intézményeket, az üzleteket, valamint a fontosabb közlekedési csomópontokat - tájékoztatott a BKK.
Hozzátették, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően például gyorsabban elérhető lesz a Rákóczi híd vagy a Petőfi híd és környezete. A közösségi közlekedéssel való szorosabb kapcsolatot az útvonalak fejlesztése mellett az Etele út és a Tétényi út kereszteződésében tervezett B+R kerékpártárolók is segítik. Ráadásul a közösségi közlekedés és a kerékpár kombinált használatával számos olyan terület - például a Hamzsabégi út, a Hamzsabégi park, a Kopaszi-gát vagy a Móricz Zsigmond körtér - válik gyorsan megközelíthetővé - jelezte a vállalat.
A tervek szerint
a főbb útvonalak mentén - a Bartók Béla út, az Etele út és a Szerémi út által határolt területen - kerékpársávokat és kerékpárutat alakítanak ki.
Megnyílhat a kerékpáros forgalom előtt a Sárbogárdi út, továbbá a Lecke utca a Soproni út és a Nándorfejérvári út, valamint a Bukarest utca Kosztolányi Dezső tér és Kanizsai utca közötti szakaszának mindkét ága.
A Bártfai utca-Tétényi úti, már meglévő csomópont átalakításával mindenki számára biztonságossá válhat a kereszteződés.
A Szerémi út és a Hamzsabégi út közötti, észak-dél irányú kapcsolatot jelenleg egy zajvédő fal szakítja meg, amelynek megnyitásával új, hiánypótló kerékpáros kapcsolat jöhet létre a kerületen belül - sorolták a közleményben.
A cég szerint az eredményes közbeszerzési eljárás lebonyolítása után a munkák várhatóan még az idén elkezdődhetnek, és 2023 első felében várhatóan be is fejeződhetnek.
Közölték azt is, az újbudai beruházás egy nagyobb fejlesztési program része. Az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Operatív Program (VEKOP) keretében összesen bruttó 8,39 milliárd forint jut arra, hogy kerékpárosbaráttá alakítsák a fővárosi úthálózatot.