Vasút a Duna alatt címmel rendezett konferenciát a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio, az itt elhangzottakat a gazdasági portál foglalta össze.
Schulek János (műszaki igazgató, Főmterv) elmondta, hogy az új vasúti alagút a Széll Kálmán tér alól indulna a Duna felé (kijáratok a legyezőépülettől eltérő két helyen), de
a hármas metró felett érné el a Nyugatit, miközben a vonalnak ügyelnie kéne a fürdőket kiszolgáló feltörő forrásokra is,
építésének pedig a rezgések miatt veszélyeztetett épületekre.
A Nyugati téren rendelkezésre áll egy 40 méter széles sáv a csarnok alatt - először csak 4, majd később még több (Vitézy Dávid előadása alapján 8) vágány beépülésére -, a vágányok, illetve a feljáró elrendezése nagyon kötött, és a vonatsávok, valamint a peronok felett alakítanák ki az aluljárószintet. A peronok hosszánál meg kell felelni a 300 méteres InterCity vonatok, és a 400 méteres peronszükségletű nemzetközi vonatoknak egyaránt.
Az alagút kapcsolódhatna az M5-ös "metróhoz" is, ami voltaképp a szentendrei és a csepeli HÉV-ek összekötése.
A fejlesztéseket követően a Nyugati lenne Budapest főpályaudvara.
Az építés technológiájáról is szó volt: nem pajzsot fognak használni, hanem bányászati technológiát.
A műszaki igazgató elmondta, hogy a Sas-hegy, Villányi útnál könnyen megépíthető lehetne plusz egy megálló, akár az alagút átadása után 10 évvel is.